Մշակույթ,Աֆորիզմներ և պատմական իրադարձություններ ամեն ինչ այստեղ` Armculture.blogspot.com

воскресенье, 2 июня 2013 г.

Հայ Հանճարներ` Մհեր Մկրտչյան մաս 2 `Ես փուշ եմ սիրում...

Ես փուշ եմ սիրում, տեսե՞լ եք` գլորվում է ու գնում, չի թառամում, չի խամրում, վարդն ամեն տեղ տանում են` հարսանիքի, թաղման, կնունքի, ծնունդի, կաշառքի... փուշը չեն տանում: Վարդը գնում է, նստում սեղանի գլուխ, փշին` դռան շեմին մոտիկ չեն թողնում: Բայց դե մի անգամ տեսա, թե վարդն ինչպես ընկավ ավտոմեքենայի տակ ու մեռավ (վարդավարի, հպարտ մեռավ), իսկ փուշը գլորվեց անցավ... Ես նույն չափով նաև անցնող փշին եմ սիրում... Փշից էլ գեղեցիկ բան: 
Ես տխուր մարդկանց եմ սիրում, երազում եմ խաղալ այն մարդու դերը, որ դժբախտ է, բայց չգիտի, դես ու դեն է ընկնում, բոլորին լավություն  է անում, բայց ինքը կյանք չունի, մենակ է, դժբախտ է ու անտեղյակ...
Սիրում եմ հայրենիքս` երեկվա, այսօրվա, վաղվա Հայաստանը... Քաղաքների միջև էլ տարբերություն չեմ դնում, այնքան քիչ են մնացել, ինչո՞ւ ընտրեմ մեկը...
Մի օր ինձ հարցրին` թատրոնից ավելի ի՞նչ կսիրեք: Մորս, փողոցս, որտեղ ապրում էի, տունս, հողս, որի վրա կան տունս ու փողոցս.. Լեզուս: Ու այս բոլորը կոչվում է հայրենիք: Թատրոնն ի՞նչ է որ հայրենիքի դիմաց... նույնիսկ կլինիկական մահիս ժամանակ հայրենիքիս մասին եմ մտածել, ինչ-որ բան եմ մրթմրթացել, հետո հիշեցի` մեկ դոլար` ամեն հայից...
Ես սիրում եմ հանդիսատեսին, և այս սերն է, որ ինձ ուժ է տալիս ենթարկելու նրանց` ինձ միշտ անսպասելին տալով: Մի անգամ ես համեմատել եմ դերասան-հանդիսատես կապը թենիսի խաղի հետ. երբ դիմացի խաղացողը գնդակը վերադարձնում է հաջող կերպով, ճիշտ տեղին, քո խաղը հետաքրքիր է դառնում, արժեքավորվում է:
Մարդկային բոլոր թերություններն ու արատները ընդունում եմ, բացի մեկից` արժանապատվություն չունենալուց: Ամեն ինչի կարող եմ դիմանալ, բացի այդ մեկից: Ինձ թվում է, թե մարդկային բոլոր արատները ծնվում են այդ մեկից` արժանապատվություն չունենալուց: 
Սովորելը երկու` ուսանողի և ուսուցչի, տաղանդավոր ու իրար սիրող մարդկանց փոխհարաբերությունն է: Իսկ ինչքան տարբեր են լինում ուսուցիչները և դպրոցում, և ինստիտուտում, և կյանքում... Հիշում եմ Լենինականի դպրոցի իմ ռուսերենի ուսուցչուհուն: Տարիներ անցան, ճանաչված դերասան էի, երբ Երևանում հադիպեցինք իրար: Ուրախացա, գրկախառնվեցինք, խոսեցինք... հրաժեշտ տվեցինք իրար, ու հանկարծ դպրոցից հիշվող նույն պահանջկոտ ձայնով նա հարցրեց ինձ. «Ֆրունզիկ, Ֆրունզիկ, դու վերջապես կարողացա՞ր արտաբերել «օ» տառը: 
Ես երբեք մտերմություն չեմ փնտրել այն մարդկանց հետ, ում խղճի վրա մի փոշու հատիկ էլ չկա ծանրացած: Ինձ միշտ թվացել է, թե այդ մարդիկ թանգարանում պահվող իրերի նման են, որոնցով կարելի է հիանալ, բայց որոնց մեջ ապրելն անհնարին է:
Շախմատ շատ եմ սիրում, քանի որ այստեղ ստեղծագործություն կա, իմպրովիզացիա, թատրոն... Ոչ միայն շախմատում, այլև ընդհանրապես ստեղծագործելիս պետք է նախ համոզվեմ, թե ինչ եմ անում, ինչու եմ անում... «ինչու» հարցն ինձ շատ է հուզում, առանց պատասխանը գտնելու չեմ կարող ստեղծագործել...

0 коммент.:

Отправить комментарий